joi, 6 noiembrie 2008

Ce ?

Ce ai face daca cineva ti-ar spune ca maine la ora 18 vei muri ?

9 comentarii:

Anonim spunea...

M-aş repezi să scriu povestea pe blog :)))))

Ioan Castil Valeda spunea...

Abia astept !
Posteaz-o si pe FYT pentru ca ai cam dormit in ultimul timp ! :)))))

Anonim spunea...

Să trăiţi, am înţeles :))))

Da' îs cam în pană de subiecte că în borcanul cu politică nu (mai) bag deştele ... La Zagreb ploo şi io beibisitez pînă încep să ţin un curs de română ... Bizi-bizi, drăgălaşe sluzbuliţe, da' neinteresante pentru cititorul deştept de FYT.

Aşa că aştept să îmi spună careva în autobuz/tramvai că mor mîine la ora 18 :))))) Şi între timp comentez :)

Apropo de mesaje fatidice, eram în clasa a V-a şi mi-am luat şi io cu banii de îngheţată un bilet de la papagal. 5 lei. Tu îi ştii pe nenii ăia care umblau cu papagalul pe umăr şi cu o cutiuţă plină cu bilete? Contra cost, papagalul extrăgea un bilet ce condensa soarta ta în două fraze.

Mie mi-a scris aşa: "Dacă trăieşti pînă la 17 ani, ai să mori după 70. O să te măriţi cu Gheorghiţă" :)))) Pentru că aveam 11 ani pe atunci mesajul a avut un impact major, nu-ţi zic cu cîtă nelinişte am aşteptat a 17-a aniversare :D

N-am murit, nici pe Gheorghiţă (încă) nu l-am întîlnit şi, între timp, m-am prins că providenţa nu scrie bileţele :))))

Oh şi mai îmi amintesc de ceva. Noi ne uităm la Red Dwarf, serial de comedie britanic. Unul din personaje e un android care primeşte mesajul că îi expiră termenul de valabilitate şi trebuie să-şi rezolve treburile şi să-şi de ashut down că-i vine înlocuitor.

Restul echipajului e consternat pentru că androidul execută totul cu cel mai mare calm: (Păi de ce nu lupţi? Încă mai eşti în stare de funcţionare? De ce te supui? Cum vine aia: trebuie să mori în 24 de ore?). La care Kryten, androidul răspunde: "24 hours is more than you humans get" :)

Şi alt personaj replică: "Yeah, the most we get is: Look, there's a bus coming! Where! Buffff" :))))

Ioan Castil Valeda spunea...

La noi nu am auzit de serialul asta. Insa se dau reluari la greu !

Nu trebuie sa scrii doar de politica. Un subiect interesant ar fi cum se vede criza mondiala din Zagreb - in presa si in viata de zi cu zi.

Un alt subiect interesant ar fi despre comunitatea romaneasca din Croatia daca ea exista. Sau macar despre cativa cunoscuti romani daca ai acolo.

Mie mi-a zis in bilet ca ma insor cu Aurica ! Singura Aura cu care m-am giugiulit pe la 16 ani este maritata in Australia. Cre ca am scapat ... :)))))))

Anonim spunea...

Fugi d-acilea, bre, că ai citi tu aşa subiecte şi atît :)))))) Nu că m-ar deranja să fiu scriitorul tău personal, aşa cum tu eşti artistul meu plastic personal, da' nu prea am vreme de aşa ceva deocamdată :) Aşa că răspund pe scurt:

Criza mondială văzută de la Zg ? S-au isterizat puţin pînă le-a zis guvernatorul Băncii Naţionale că n-au să-şi piardă economiile din bancă pentru că băncile croate (care or fi alea că toate îs vîndute la străini?) nu au dat credite doar cu buletinul. Acu' ne-am liniştit.

La Zg se vorbeşte mai mult acum despre doi ziarişti care au fost aruncaţi în aer pentru că au călcat nişte mafioţi pe coadă ...

Şi pe ei îi roade integrarea în UE - cînd, dom'le, cînd? Deschid capitole şi închid geamurile ... Se analizează inclusiv ce influenţă are sezonul ploios asupra negocierilor :)

Şi comunitatea română, mhmmm, there's Oana, mai sînt domnii de la ambasadă - da' despre ei nu vorbesc că dacă dezvăluiesc fun secret :D şi mai sînt cîţiva balerini cu duble cetăţenii, da' nu prea îi cunosc de fapt. Şi mai sînt croaţi din România care vin la lucru aici pentru că se plăteşte mai bine (?!! sau se plătea) ... Nu mă întreţin cu nime' pen' că rar românu' emigrant sau în vizită e prietenos cu conaţionalii săi :D

P.S. Istro-românii nu-s români şi pe limba lor n-o poţi înţelege dacă nu ştii şi română şi croată şi italiană :) There, done :)

Anonim spunea...

P.P.S. Măi eu am un Aurică acasă, dacă tu dai peste vreo Gheoghiţa poate am primit fiecare bileţelul celuilalt :)))))))

Veronica spunea...

pana maine la ora 18 - nu e nici mult si nici putin - am trecut prin 2 evenimente la extrema dar in fiecare am reactionat altfel: primul pentru ca nu stiam daca mai apuc urmatoarea jumatate de ora (avion aterizat de urgenta pe o pista de urgenta din cauza de explozie motor sau ceva in aer) - atunci pot sa zic doar ca as fi vrut sa mai vb cu mama, tata, fratele si gagicul, sa le zic ca ii iubesc - in rest ma rugam doar sa nu crap inca pt ca mai am multe de facut pe lumea asta. Cu alte cuvinte imi era frica si nu vroiam sa mor stupid, cu socotelile neincheiate. A doua oara a fost putin altfel din cauza de motive medicale in care o presupunere de diagnostic imi dadea pentru scenariul rau 2-6 luni de trait, in rest dupa cum reactioneaza organismul. Atunci apuci sa vb si cu familia si cu gagicul, sa plangi si sa te panichezi, dar cand realizezi ca nu ajuta la nimic agitatia o iei calm: ok, ce as mai vrea sa fac. Si eu am vrut sa citesc cap-coada Biblia. Asa ca acum sunt putin inaintea ta, undeva pe la sf cap Exodul (citesc cam putin, din lipsa de timp).
Ca sa revin ontopic: daca as stii sigur ca mor maine la 18:00, nu as mai avea timp sa ma panichez sau sa ma agit, mi-as lua urgent un bilet la prima ora inspre tara si as petrece restul de timp alaturi de cei dragi, razand.
(nah ca in sfarsit am fost on topic cap-coada)

Veronica spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Ioan Castil Valeda spunea...

@ maria ->
Asta cu rasul mi-a placut ! SUPER !

Regula cu ontopicul e najpa, deci pe aici nu se pune ! :D

Biblia nu am citit-o, sper sa reusesc incet-incet in timp ce o postez pe blog, dar ce este mai grav este ca nu mai stiu prea bine nici Tatal Nostru. Dar sunt un credincios, ma rog in gand, niciodata nu fac parada.